Het Aanbod

Nu we de bowler in kaart hebben gebracht is het tijd om te gaan kijken naar het tweede onderwerp: Het Aanbod
Bij dit onderdeel draait het om de vraag: Welke producten of diensten passen goed bij mijn doelgroep? Om dit overzichtelijk weer te geven gebruiken we het waarde propositiemodel.

Waarde Propositie

In het vorige onderwerp heb je de klanttaken, voordelen en pijnpunten ingevuld. Dit gedeelte was al de helft van het waarde propositiemodel. In dit model zet je deze klanttaken tegenover de passende producten en diensten en kijk je tegelijkertijd wat de voordeelverschaffers en pijnverzachters zijn. Maar wat is wat?

Producten & Diensten
- Welke producten of diensten biedt je de bowler aan?
- Welke producten en diensten zijn essentieel?
- Welke producten en diensten zijn minder essentieel?

Voordeelverschaffers
- Welke voordelen leveren jouw producten en diensten aan de bowlers?
- Welke voordelen zijn essentieel?

Pijnverzachters
- Welke pijnverzachters zijn essentieel om de pijnpunten van de bowlers te kunnen verzachten?
- Hoe verzachten jouw producten en diensten de pijnpunten van de bowlers?

Bekijk het volledige model in deze link

Zorgen voor een FIT

Het doel is om te zorgen dat er een FIT ontstaat tussen jouw doelgroep en het product dat je wilt gaan aanbieden. Een FIT betekent dat in theorie het product of de dienst goed aansluit bij de doelgroep. Je weet hoe de doelgroep eruit ziet dus nu is het tijd om te bepalen welke producten en diensten daar goed bij passen. Dit kan van alles zijn, zolang je het als vereniging zijnde maar kunt uitvoeren. Vraag jouw vondsten ook na bij bekenden die in de doelgroep passen, zodat je meer zekerheid hebt over jouw keuze. Bekijk rechts een uitgewerkt voorbeeld van de BV Gouda.

De Opdracht

De opdracht voor dit onderwerp luidt als volgt:

1. Vul het restant van het Waarde Propositiemodel in. Gebruik in eerste instantie weer post-its alvorens je jouw keuze invult in het schema (en in het Word bestand bij het profiel van de doelgroep).

Na het maken van deze opdracht kun je verder gaan met het derde onderwerp.

Navigatie

Video

VIdeo Waardepropositie

Voorbeeld BV Gouda

Producten en Diensten
- Introductietoernooien voor bedrijven
- Structurele Bedrijvencompetitie
- Bedrijvenlidmaatschap

Voordeelverschaffers
- Bowlen met bekenden
- Gezelligheid met gelijkgestemden
- Combinatie met werk

Pijnverzachters
- Korting op baanhuur en consumpties
- Beter leren bowlen door het vaker te doen en tips te krijgen van de vereniging
- Een avond missen is geen probleem

Tweede Opdracht