Actie gewenst gebruikers KPN-mail: Voeg @nbfbowlen.nl toe aan 'vertrouwde verzenders'
Momenteel ervaren we problemen met uitgaande e-mailadressen die gelinkt zijn aan KPN, zoals @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl en @hetnet.nl. E-mails die wij versturen komen mogelijk in de spambox terecht of komen helemaal niet aan. Daar is door de gebruiker van het mailadres echter wel iets aan te doen.
Momenteel ervaren we problemen met uitgaande e-mailadressen die gelinkt zijn aan KPN, zoals @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl en @hetnet.nl. E-mails die wij versturen komen mogelijk in de spambox terecht of komen helemaal niet aan. Daar is door de gebruiker van het mailadres echter wel iets aan te doen.
Actie gewenst
Als een vereniging gedurende een regulier seizoen informatie mist, dan trekken ze meestal wel aan de bel. In deze tijd waarin alles anders is, weet de vereniging niet wanneer er updates vanuit het bondsbureau worden gestuurd. Ze weten dus niet wanneer informatie ontbreekt. Dat maakt het een vervelende situatie.
Inmiddels is bekend dat deze problemen te maken hebben met onze overstap (samen met andere sportbonden) naar Office365 en het feit dat KPN mails vanuit onze account blokkeert. Het is echter mogelijk om die blokkade op te heffen, via enkele stappen. We hebben de stappen onder elkaar gezet in deze korte handleiding:
> Handleiding accepteren NBF e-mails
Vanuit het bondsbureau wordt daarnaast gekeken naar andere mogelijkheden de informatie toch bij de juiste personen van de verenigingen te krijgen. Aan contactpersonen van de verenigingen direct het verzoek om bovenstaande stappen te doorlopen, hun spambox te controleren en/of mogelijk tijdelijk een alternatief e-mailadres aan ons door te geven. Dit kan via info@nbfbowlen.nl.
Heb je als vereniging al een tijdje niets vernomen van de NBF, dan mis je zeker enkele updates, dus verzoeken we je contact op te nemen met het bondsbureau via bovenstaand e-mailadres.