Nederlandse Bowling Federatie
 
Bowlen.nl  
  Home » Actueel » Nieuws uit de branche Nederlandse Bowling Federatie Nederlandse Bowling Federatie YouTube LinkedIn Facebook Twitter Instagram Mobiele App
 
Nieuws uit de branche
 

Succesvolle kennismaking met HyperBowling in Nederland

woensdag 10 oktober 2018
Persbericht - Bowltech

Succesvolle kennismaking met HyperBowling in Nederland
 
“Revolutionair! Super! Bijzonder interactief!” Veelgehoorde reacties tijdens de introductie van HyperBowling bij Claus Bowling in Hoofddorp, het eerste HyperBowling centrum van Europa! Meer dan 250 deelnemers van 52 verschillende bowlingcentra uit 14 Europese landen waren op 25 september aanwezig bij dit exclusieve evenement, georganiseerd door QubicaAMF en Bowltech International.
 
HyperBowling is dé bowlinginnovatie van QubicaAMF. Het is een compleet nieuwe spelvariant, en stelt bowlingondernemers in staat om nieuwe doelgroepen te bereiken die voorheen niet of nauwelijks kwamen bowlen. Het is een geweldige mix van innovatieve software, LED verlichting, volledig nieuw ontworpen bowlingbumpers en sensoren die de bal volgen op de baan. Deze elementen bieden samen een ongeëvenaarde spelervaring, alsof men een fysieke videogame op een bowlingbaan speelt.
 
De basis van de vier HyperBowling spelvarianten wordt gevormd door de speciaal hiervoor ontwikkelde bumpers. De LED verlichting in de HyperBumpers creëert kleurrijke bewegende targets, die geraakt moeten worden voordat men de pins omgooit. Scores kunnen in een razend tempo oplopen door de juiste target te raken. Door het vrijspelen van een volgend level worden spelers telkens weer geconfronteerd met nieuwe uitdagingen.
 
Pilot centrum
QubicaAMF heeft het product afgelopen juni groots gelanceerd tijdens de Bowl Expo in Las Vegas. In Amerika waren al drie HyperBowling testlocaties en de ervaringen daar zijn tot nu toe zeer positief. Begin augustus zijn de 20 bowlingbanen bij Claus Bowling in Hoofddorp voorzien van het nieuwe innovatieve bumpersysteem en daarmee heeft Claus Bowling een primeur: niet alleen is het center de eerste (pilot)locatie voor HyperBowling buiten de Verenigde Staten, maar bovendien is het sinds de verbouwing in augustus verkozen tot een Official QubicaAMF Showcase Center.
 
HyperBowling ervaren
Tijdens de Euro Attractions Show (EAS) in de RAI Amsterdam kregen diverse bowlingondernemers uit heel Europa de kans om een kijkje te nemen in het Showcase Center. Na een uitgebreide presentatie van Emanuele Govoni, Chief Executive Officer van QubicaAMF, konden de genodigden HyperBowling zelf ervaren. In twee groepen werd er kennis gemaakt met alles wat HyperBowling te bieden heeft.
 
Trots
Rick Claus, eigenaar van Claus Bowling, stond trots te kijken naar de volle banen: “Als je dit toch zo ziet, dat is toch geweldig! Het geeft echt een nieuwe dimensie aan bowlen. Het is sneller en leuker. En het is toegankelijk voor iedereen; van kinderen tot 65-plussers. Mensen die het al gespeeld hebben, zijn erg enthousiast! Ons personeel heeft inmiddels een goede training gehad, dus nu gaan we echt gasgeven.”
 
Ook andere gasten waren positief, waaronder Harold van der Meer, eigenaar van Bowling Resto Lounge Bergen op Zoom. “Het is heel laagdrempelig. Je hoeft de spellen niet uit te leggen, want ze spreken voor zich. En het ziet er ook nog eens leuk uit.”
 
Enkelen moeten nog even wennen. “Het is heel anders”, zegt een gast die de eerste spellen uitprobeert. “Maar ik vind het wel interessant. Ik ben er alleen nog niet zo goed in, mijn vriendin staat ruim voor...”
 
Younes El Ouahchi van Atoll Bowling uit Rotterdam is wel helemaal overtuigd van HyperBowling. “Wij hebben het al aangeschaft. Het is een mooie toevoeging voor ons centrum. En je kunt je klanten laten kiezen; gewoon bowlen of HyperBowling spelen. Het is allebei mogelijk met het BES X Scoring Systeem.”
 
Op korte termijn zullen er nog meerdere HyperBowling centra gaan volgen. “Hyperbowling is zeer geschikt om de jongere generaties naar het bowlingcentrum te trekken”, aldus een geïnteresseerde genodigde. “Zij zijn opgegroeid in de wereld van gaming en worden hier waarschijnlijk heel enthousiast van. Waar heeft je klant behoefte aan? Hoe krijg je ze naar je bowlingcentrum? Zo moet je toch denken. Het is een hele investering, maar wel direct zichtbaar voor de consument! Ik heb een offerte aangevraagd.”

<< Terug naar nieuwsberichten